gratis eBook

gedragsverandering vervelend?

Het lijkt als consultant of manager vaak of mensen niet WILLEN veranderen; hoe veel moeite je ook doet, ze blijven het oude, ongewenste gedrag vertonen.

Toch veranderen mensen hun gedrag voortdurend, en liefst omdat ze dat ZELF willen.

Een aantal organisatie is heel creatief omgegaan met hun wens tot gedragsverandering:
Als je wil dat mensen de trap nemen ipv de lift, maak traplopen dan leuk:

En als je wil dat mensen wachten voor het rode stoplicht, maak wachten dan leuk:

Wat doe jij om jouw medewerkers of klanten te verleiden om ander gedrag te vertonen?
Hoe maak je het leuk voor hun?

Door |2019-02-12T14:11:49+00:0012 februari 2019|Leiderschap, Teamontwikkeling, Training, Coaching|

Over de auteur:

Ellen studeerde Gezondheidswetenschappen en Bedrijfskunde. Zij begeleidt al bijna 25 jaar veranderprocessen, en combineert hierbij haar bedrijfskundige achtergrond, managementervaring en methoden uit onder andere NLP, creatief denken en groepsdynamica. Zij heeft grootschalige verandertrajecten begeleid, en heeft o.a. ervaring bij Provincie, WML, UM, TU/e en gemeentes. Zij neemt afwisselend de rol in van adviseur, sparring partner, projectmanager, trainer en coach.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.